miercuri, 19 iulie 2017

Ce este sindromul Mayer-Rokitansky-Küster-Hauser (MRKH)?

Sindromul Mayer-Rokitansky-Küster-Hauser (MRKH) este o malformaţie congenitală care afectează sistemul reproductiv al femeii. Uterul şi vaginul se dezvoltă parţial sau sunt absente, în timp ce ovarele şi trompele uterine sunt normale. Femeile cu aceasta afectiune nu au menstruaţie, acesta fiind primul semn care le trimite la medic.
De asemenea, aceste femei au organe genitale externe normale, iar sânii şi părul pubian sunt dezvoltate normal. Deşi nu vor putea să poarte o sarcină, uterul fiind absent, aceste femei vor putea avea copii ca urmare a reproducerii asistate.
În plus faţă de anomaliile la nivelul aparatului genital, o parte dintre aceste femei pot avea malformaţii în alte zone ale organismului. Astfel, rinichii pot avea formă sau poziţie anormală sau unul din rinichi poate să nu se dezvolte (agenezie renală unilaterală). De asemenea, pot să apară anomalii scheletale, în mod particular la nivelul corpilor vertebrali. Femeile cu sindromul MRKH pot avea surditate sau anumite malformaţii cardiace.
Cât de frecvent este MRKH?
Sindromul Rokitansky afectează una din 5.000 de fete.
Este o boală genetică?
Cauza este necunoscută pe deplin, deşi se consideră că există o combinaţie de factori genetici şi de mediu. Spectrul malformaţiilor întâlnite sugerează un defect de dezvoltare în timpul embriogenezei (la sfârşitul săptămânii 4 a vieţii fetale).
Cum se diagnostichează?
Ecografia abdominală este prima investigaţie în evaluarea pacientelor cu suspiciune de agenezie utero-vaginală şi este completată cu RMN pelvin, investigaţie care vizualizează în detaliu malformaţia. În plus, trebuie efectuat un control complet (ecografie renală, radiografie de coloana vertebrală, ecocardiografie şi audiogramă) pentru identificarea malformaţiilor asociate.
Cum se tratează?
Tratamentul constă în crearea unui neovagin şi trebuie oferit pacientelor când sunt pregătite să-şi înceapă viaţa sexuală şi sunt mature emoţional (în jur de 17-21 ani). Cu tratament, relaţiile sexuale sunt posibile şi există opţiuni de fertilitate (mama surogat). 
Sursa: ce se intampla doctore

36 de comentarii:

Ana -Maria spunea...

Din pacate am fost diagnosticata cu aceasta boala la 17 ani.Toate colegele mele aveau ciclu deha,erau care si de 3 ani il aveau.Mama a inteles ca ceva nu e ok.Dupa o serie de investigatii(initial miau zis ca am o tumoare ,ceva de genul),miau spus pe scurt,ca nu voi putea face copii..Mama incerca sa ma incurajeze,ca o sa fie bine,ca o sa descopere medicina ceva.Asa si afost.Cind lam intilnit pe sotul meu din start i-am spus de boala mea si chiar doream sa ne despartim.Intelegeam ca nul pot face fericit pina la capat,in pofida faptului ca ne iubeam enorm.Acum suntem recunoscatori medicilor care au dezvoltat medicina reproductiva,deoarece am devenit parinti cu ajutorul unei mame surogat.Nu va puneti cruce la vise din start.Credeti si luptati

victoria spunea...

infertilitatea chiar este o boala crunta...De tinara sa stii ca nu poti da nastere,este strasnic.Atitea boli si anomalii ce se depisteaza,parca ne testeaza cineva.In cazul tau Ana Maria,ma bucur ca medicina e evoluat si ca ai putut sa ti tii copilasul in brate,chiar daca nu l-ai simtit cum creste sub inima ta.Bine ca nu ai lasat minile jos.Iar sotul tia fost trimis probabil de Dzeu.Apropo,unde ati beneficiat de serviciile unei mama surogat ?in Rusia?daca poti oferi careva detalii tias fi recunoscatoare..ca si pentru alte femei care au fost depistate cu acest sindrom..

Ana -Maria spunea...

VICTORIA,noi am apelat in Ucraina la clinica Biotexcom din Kiev.Am cercetat -o si pe cea din orasul Harkov,insa la Biotexcom ne-a placut ca toate custurile pina si contractul era si este afsat pe siteul lor.L-am analizat cu un jurist de la noi si a spus ca e legal conform legislatiei lor si ca nu are nici o obiectie.La fel la ucraineni,fata de rusi,in certificatul de nastere noi figuram ca parinti,la rusi este inclusa mama surogat .Ne-a fost acordat si un document care confirma ca am beneficiat de serviciile unei mame suorgat si un titlu de calatorie de la amabasada romana de la kiev.Nu au fost careva probleme .Mia placut mult ca toate costurile au fost incluse in contract si ei au avut grija de tot

Unknown spunea...

si eu am auzit de biotexcom..am inceput sai analizez deoarece mama mea la 45 de ani sa recasatorit si actualul sot insista la un copil.pot sa va spun ca sunt tare bravi.Pina si aici ,in Italia ii cunoaste lumea.Au ajutata multe cupluri sa devina parinti,chiar si la 50 de ani.Ma ma are un pic de retineri ce tine de fiv cu ovule donate deoarece intelege ca nu este in toatalitate copilul lor.mai erau si idei cum ca eu sa fiu donatoare,insa legislatia ucraineana nu prevede acest lucru,insa in italai nu se permite fiv cu ovule donate.evident ale ei deja nu mai sunt ca la 20 de ani.asa ca va recomans sa incercati clinica Biotexcom

Oxana spunea...

Am 43 de ani un copil. Soțul are oligoastenospermie, dare u nu am problem. Medicul a recomandat să apelăm la fiv la clinica din București, dare u deacuma nu mai am încredere în specialiștii noștri. Știe cineva despre clinici cu reușita?

Sabina spunea...

Eu am 36 de ani, sunt în panică, îmi este teamă de un eșec, fiincă mă pregătesc de fiv
Am o fetita de 10 ani și mai vreau un bebe. Am avut 2 sarcini extrauterine și am rămas fără trompe și un ovar. Știe cineva amanunte despre fertlizarea in vitro? Doare recoltarea de ovule, in ce consta tratamentul dinainte...etc.?

Oxana spunea...

Poți să ne spui la ce clinica urmeaza sa faci fertilizarea? Eu sunt la a treia fertilizare .
Eu cred că tratamentul diferă dar principiu rămâne tot același, nu?! mai intai iti decupleaza (inhiba) hipofiza cu injectii cu difereline (triptoreline) si apoi faci injectii pentru stimulare ovariana (cam 12 zile) pentru a obtine ovulele. Apoi punctia, fecundatia care o fac ei in laborator si apoi embriotransferul. Problema nu mi se pare a fi durerea fizica ci stresul nereusitei. Adica nu trebuie să -ți pui atât de mari speranțe căci atunci când nu reușești e foarte greu.
Ce sanse de reușita sunt la clinica unde mergi?

Sabina spunea...

Incerc fertilizarea la clinica Biotexcom din Ucraina. Rata de reușita este puțin mai mare decât în alte clinici și dacă ai avut deja un copil ei zic că șansele de reușita sunt duble!

Oxana spunea...

Ce analize ai dat? Și ce prețuri sunt?

Sabina spunea...

Pentru moment mi-a dat de făcut analize de sânge (nu știu care că le-am făcut imediat și hârtia a rămas acolo în clinica),HSG, echo. Prețul este individual și depinde de mai mulți factori.

Oxana spunea...

În cazul tău sunt mai multe avantaje, cel puțin eu cred așa. Primul că ești tânară și al doilea că ai copil. Organismul déjà a simțit și a probat sarcina și a avut un sfârșit bun.
Acum vârsta la care femeile fac copii a avansat așa ca la 37 de ani ești înca foarte tânară pentru asta!

Sabina spunea...

În general, la diferite clinici diferit, am citit că se fac o mulțime de analize, aici doar 3 ale sângelui, un echo si un HSG, HIV,LH și altele, cel puțin eu așa am dat. Am inteles de la medicul meu că dacă totul este în regulă, în prima zi a ciclului din mai încep seria de 12 injectii (nu știu ce și cum), apoi înca una în ziua 15, dupa care urmează prelevarea de ovocite și embriotransferul. Aici, la varsta mea se pun 1 sau 2 embrioni, dar dupa 44 ani max 3.

Oxana spunea...

Eu sunt la a 2-a incercare, pe prima am facut-o in iulie trecut la clinica din Iași.
Acolo am obtinut 5 ovocite din care au rezultat 3 embrioni, din care nu s-a prins niciunul.
Procedura in sine nu este complicata, aici se incepe in a-2a zi a ciclului cu anticonceptionale pentru a pune ovarele in repaus si pentru a te aduce cu prima zi a ciclului pe o anumita data .
Aici se fac 2 injectii pe zi timp de 14 zile (dimineata Diphereline pt a inhiba hipofiza si seara Menogon pt stimulare), apoi o injectie in a 15 zi (Pregnyl) pentru a forta ovulatia si la 36 de ore de la Pregnyl se programeaza punctia.
Dupa inceperea procedurii, se fac analize de sange si echografie de 5 ori:
Dar iată că nu mi sa reușit.(((

Sabina spunea...

Eu sunt la prima încercare și să fiu sincera îmi este foarte teama de un eșec!!! Sunt conștientă că este posibil să nu mearga din prima, dar eu cred în ei. Iar tu de ce apelezi la fiv, adica ce probleme de sanatate ai?

Oxana spunea...

Am obtinut o sarcina prin inseminare artificial dar am avut avort spontant la 7 săptamani, nu se știe de ce. Adica medicii nu mi-au dat o explicatie.
Eu par sa am toate organele în regulă, am ovulație, o monitorizez de 2 ani în fiecare lună, cu analize de sânge și echografii și totuși nu obțin sarcina. La sotul meu sunt ceva problem cum am scris înainte, problem cu spermă, adica o mobilitate mai slaba a spermatozoizilor.

Sabina spunea...

Am obtinut o sarcina prin inseminare artificial dar am avut avort spontant la 7 săptamani, nu se știe de ce. Adica medicii nu mi-au dat o explicatie.
Eu par sa am toate organele în regulă, am ovulație, o monitorizez de 2 ani în fiecare lună, cu analize de sânge și echografii și totuși nu obțin sarcina. La sotul meu sunt ceva problem cum am scris înainte, problem cu spermă, adica o mobilitate mai slaba a spermatozoizilor

Oxana spunea...

Am fost ieri și am făcut o ecografie transvaginala.Totul a fost O.K. în sensul că atît uterul cât și ovarul sunt în bună stare. A fost o veste buna pentru mine având în vedere că am un singur ovar.
Fii increzatoare ca totul va fi bine si pentru tine. Nuștiu, poți să mă acluți sau nu dar sfatul meu este că să te adresezi tot aici unde îs eu acum. Nu o să-ți pară rău.

Sabina spunea...

Ma bucur ca totul este OK.
Cred ca la tine faptul ca ai facut deja un bebe este salutar, adica nu vor fi probleme cu al doilea. Cred ca acolo doctorii sunt foarte buni și își fac meseria cum trebuie. Nuștiu, dar m-am pus pe gânduri acuma, mulțumesc pentru sfat.

Laura spunea...

Săptămâna trecută, am semnat un contract cu această clinică. Ei bine, în acest moment totul este clar și satisfăcător. Suntem plăcut surprinși de serviciile pe care ne-a oferit. Hotelul a fost destul de confortabil și am fost fericiți să avem un șofer la dispoziția noastră ori de câte ori trebuia să mergem la clinică și înapoi. Sper că cooperarea noastră ne va aduce un rezultat de succes.

Elli spunea...

Într-adevăr, este posibil să veniți la biotexcom, să aveți tratamentul și să nu vă petreceți un ban pe durata sejurului! Personalul, managerii și asistenții sociali pe deplin ofera tratamente eficiente și transparente. Când am așteptat la parter pentru a fi convocat pentru consultarea mea, am vorbit cu câțiva alți pacienți care au fost tratați în diferite alte țări, inclusiv pe alții, și numai la Biotexcom au avut succesul sarcinilor. Nu am nevoie de surrogare, dar, din nou, am vorbit cu pacienții care făceau acest lucru și au fost încântați de modul în care clinica a oferit acest lucru. Site-ul web al clinicii este în mai multe limbi și este posibil să găsiți suport și consiliere în propria voastră limbă. Este o clinică fantastică.

sanda spunea...

La biotexcom au demonstrat profesionalism și rigoare. Suntem multumiti de serviciul primit cu un pret moderat. În plus, am avut posibilitatea de a alege între pachete diferite și chiar am ales donatorul. A deschis apoi ușa fericirii și mama noastră surogat a rămas însărcinată. Am urmat toate momentele de sarcină datorită coordonatorului care ne-a trimis ecografia.

Natalia spunea...

Am avut varsta de 35 de ani când am aflat ca sunt infertila. AMH-ul a fost de 1,8. Am facut tratament care a durat 8 Zile ( puregon). Am inceput din nou alt tratament, cu aceeasi, s-au vazut 4 foliculi, la egg colec am obtinut 3 ovule iar dupa doar 2 au fost fertilizata si cu success sau prins. Sa speram ca se prinde ceva . Mentionez ca am facut la Biotexcom din Kiev. Va doresc la toate sa nu pierdeti increderea. Sa va aiba Dumnezeu in paza lui si fie ca dorinta cea mare de a avea copii sa se realizeze.

T. B. spunea...

Buna mamici, eu am 22 de ani, sotul 28. Eu am un singur ovar, 2 trompe. Am ramas gravida din prima încercare dar s-a oprit din evolutie. Am ajuns la chiuretaj. Anterior fusesem diagnosticata cu sindromul ovarelor polichistice, dupa sarcina pierduta, la control mi s-a zis ca sunt ca si vindecata si totul e bine. Spermograma si spermocultura sotului sunt bunicele, nu a ridicat ingrijorari. Insa de atunci nu am mai ramas. 3 luni de incercari si.nimic. Am aflat ca am si o.forma usoara de trombofilie mostenita, pentru asta iau aspenter, doctora a zis ca prin.ajutor si urmarire si tratament totul va fi bine. Insa ideea e sa raman. Eu ca si pastile iau aspenter, omega 3, vitamina E, metilfolate, myosun. Ce ma sfatuiti pentru a obtine o sarcina?

Maria spunea...

De ce aveti un singur ovar?

Tatiana spunea...

Am inteles ca trebuia sa fim.doua surori gemene. Ce s-a depus s-a transformat intr-o tumora benigna, geamăn absorbit, mi-au scos ovarul cu totul. La inceput nu stiau ce am. Aveam 13 ani si aveam ciclu de aproape o luna. Poate nu trebuia scos, dar asa au decis doctorii in operatie.

Maria spunea...

consultati un medic care se pricepe la infertilitate. Sa evalueze situatia si sa va dea sfatul cel mai bun.

Tatiana spunea...

O sa ma duc in aprilie dar sincer inca nustiu unde. Pentru ca este epuizator psihic si emotional sa muncesti degeaba luna de luna....

Eugenia spunea...

Poate nu ar trebui sa vedeti treaba asta ca pe o munca! Relaxati-va, bucurati-va de momentele de intimitate, daca ati ramas insarcinata inseamna ca totul va fi ok. Si eu am fost diagnosticata cu PCOS si am doar un ovar si o trompa, am ramas insarcinata imediat dupa ultima operatie, dar cu fiv. Eu m-am adresat la clinica din kiev , biotexcom , ei m-au ajutat. Vedeti si dmv unde va adresati! Multa bafta!

ellen spunea...

Angajamentul acestei clinici din Kiev este de a oferi îngrijire și servicii de calitate pacienților lor, pentru a îndeplini visul de a fi mama. Au tratat sute de cupluri infertile. Nevoile și solicitările pacienților din aceast centru sunt prioritatea lor. Ascultarea și înțelegerea problemelor de fertilitate sunt cei mai importanți pași pentru a determina metoda optimă pentru tratamentul infertilității pacienților. Pacienții de la BioTexCom sunt acoperiți într-un mediu confortabil! Comunicarea modernă le permite să fiu în contact cu pacientul și să oferă sprijin pentru implementarea pașilor programului de orientare. Vă recomand cu mare drag!

Anonim spunea...

Salut Ana-Maria,

Cum a fost stimularea? Cum a decurs? Te-ai simtit bine? Si eu sunt in aceasi situatie! Multumesc, Sofia

Andreea Patricia spunea...

Buna ziua Ana Maria. Si eu am aceasi pb ca si a ta sindromul MRKH si am vazut ca ai decis sa apezi la mama surogat.
Imi poti spune te rog daca ai avut pb din punct de vedere legal cu copilul?
Ru si sotul ne-am hotarat sa mergem in Ucraina si am vrea sa stim si parera altor cuplurii. Multumesc o zi buna. Te rog scrie-mi pe Facebook. Num. Andreea Aranjamentele Tale.

Lucia spunea...

Bună! Vă recomand și eu această clinică din Kiev. Mama surogat- e cea mai bună variantă pentru un cuplu, care dorește să aibă familie. La clinica Biotexcom ești ajutat de toți, începând de la manageri - până la medici. Recomand!

Loana spunea...

Soțul meu a cerut divorțul, dar cu ajutorul Dr. Dawn Acuna, eu și soțul meu trăim în pace, cu bucurie și fericire, Dr, Dawn acuna a ajutat-o ​​cu o vrajă de dragoste puternică care l-a făcut pe soțul meu să realizeze cât de specială sunt și acum mă tratează ca pe o regină și mă îmbrățișează toată noaptea, asta este ceea ce mi-am dorit vreodată de la soțul meu, datorită Dr. Dawn acuna, contact pe Whatsapp:{ +2348032246310 }
*Dacă vrei să te împaci cu iubitul tău.
*Dacă doriți ca plante medicinale să conceapă.
*Dacă vrei un inel magic.
*Dacă vrei să vindeci orice fel de boală.
*Dacă vrei să devii celebru în afacerea ta.
Si altii,
Îți promit 💯 la sută rezultat pozitiv, e sinceră, se ține mereu de cuvintele ei.

Tariff spunea...

Bună ziua, deoarece vrei să citești acest lucru, știi că problemele tale sunt rezolvate pe jumătate dacă poți lua măsuri în privința lor, deoarece este o femeie spirituală puternică, numită Dr. Dawn acuna, pe care am întâlnit-o citind un articol online, ea m-a ajutat cu un vraja care l-a readus pe sotul meu dupa ce sotul meu m-a parasit de peste 8 luni, ea a facut o vraja care m-a ajutat sa ramana insarcinata pentru sotul meu si acum avem 2 copii frumosi, acum viata mea de cuplu merge perfect bine, ce sa mai cer .... ai o problemă pe care vrei să o rezolvi?

*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să te împaci cu soțul tău.
*Dacă trebuie să vindeci orice fel de boală.
*Dacă doriți să opriți avortul spontan.
Și mulți alții, zori acuna te va uimi cu marile ei Puteri. contactați-o pe whatsapp: {+2348032246310}
E-mail: { dawnacuna314@gmail.com }

Anonim spunea...

Nu am mai văzut un astfel de miracol în toată viața mea.
Soțul meu ne-a părăsit pe mine și pe băiatul meu de 5 ani timp de peste 9 luni,
Am fost atât de traumatizată și frustrată, din cauza dragostei pe care o am pentru soțul meu, am căutat ajutor din diferite locuri pentru a-l aduce înapoi la mine, dar nu a fost nicio diferență. Până când mama mi-a făcut cunoștință cu (DR DAWN), acest doctor mi-a promis că soțul meu se va întoarce la mine în 48 de ore după ce i-am explicat totul și, spre cea mai mare surpriză, soțul meu m-a sunat după 48 de ore și mă implora să iert. el că nu mă va mai părăsi niciodată, toate mulțumesc Dr. DAWN pentru că de peste 3 ani sunt fericită cu soțul meu și mă tratează ca pe o regină,
Contactați DR DAWN, dacă aveți orice fel de problemă.

*Pentru a-ți readuce iubitul.
*A IMPACA
*Pentru a ramane insarcinata
*PENTRU A VINDECA CANCERUL
*A SE răzbuna
*PENTRU A PROMOVĂ AFACEREA
*PENTRU A VOI ÎNAPOI BANI/PROPRIETATE
*PENTRU A VINDECA HIV/SIDA SAU ALTĂ BOLĂ.
Contactați-l: dawnacuna314@gmail.com
Whatsapp: +2349046229159

Anonim spunea...

După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
Whatsapp:+2349046229159